
Σύμφωνα με τις απορροφήσεις του παρόντος ΕΣΠΑ υπάρχουν πολλά
δις ευρώ σε αδιάθετα κονδύλια και η ενεργοποίηση έργων μέσα στο 2013 είναι
επιτακτική. Πολλά έργα σίγουρα θα χαρακτηριστούν έργα-γέφυρες. Αυτή η κατηγορία
αφορά έργα που ξεκινούν με χρηματοδότηση από το παρόν ΕΣΠΑ αλλά λόγω χρονικής
διάρκειας ολοκληρώνουν την κατασκευή τους από το επόμενο.
Τα μεγάλα έργα του επόμενου ΕΣΠΑ
Το νέο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020 χαρακτηρίζεται
ως το πιο στοχευμένο από όλα τα προηγούμενα ενώ θεωρητικά θα έχουμε πολλά έργα
νέας γενιάς, δηλαδή έργα αναπλάσεων σε πόλεις, μέσα σταθερής τροχιάς,
ενεργειακά κλπ
Η κουβέντα που γίνεται στην χώρα όλο αυτό το διάστημα μας
φέρνει στην επιφάνεια πολλά έργα που είναι λίγο-πολύ γνωστά αλλά είτε δεν
κατάφεραν να προωθηθούν από το ΕΣΠΑ είτε δεν είχαν την απαιτούμενη μελετητική
ωριμότητα.
Μερικά από τα μεγάλα έργα που περιμένουμε να υλοποιηθούν
μέσω του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2014-2020 είναι:
•Το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα
•Το σιδηροδρομικό έργο Ρίο-Πάτρα
•Η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
•Η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας Ανθούπολη-Ίλιον
•Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης Δημοκρατίας-Ευκαρπία
•Η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης
•Η γραμμή του Προαστιακού Κορωπί-Λαύριο
•Οι επεκτάσεις του Τραμ προς Καλλίπολη, Φρεατίδα, Κερατσίνι
•Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Ξάνθη-Εχίνος (Σύνορα)
•Η σιδηροδρομικές συνδέσεις των λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
Το επόμενο ΚΠΣ όμως επιφυλάσσει και εντάξεις έργων που
σήμερα βρίσκονται στα συρτάρια Οργανισμών και Υπουργείων και περιμένουν να
υπάρξει το κατάλληλο έδαφος για να μπορέσουν να «βγουν στην επιφάνεια» και να
υλοποιηθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου